JÓGYAKORLATOK

Alapvető célkitűzések

A kutatásaink alapját képező problematikák a következők voltak:

  • jelenleg és az elkövetkező rövid távon milyen kompetenciafejlesztési és fejlődési lehetőségei vannak és lesznek a helyi gyerekeknek és családjaiknakolyan területen, amely az alapítvány profiljával összhangban áll (új típusú, kultúrára, hagyományokra építő kompetenciafejlesztés a cél az alapítvány humán szolgáltatásaira építve) 
  • a települési környezet (Észak-alföldi régióban található Közép-Tisza-Zagyva térség) milyen helyi erőforrásokra épül, milyen speciális lehetőségeket képes biztosítani a környéken élő gyerekek, köztük hátrányos helyzetű gyerekek  jövőbeli életük, munkájuk, szemléletmódjuk szociális kompetencia körében tartozó  családalapítási hajlandóság  ki/alakításában (főként a helyi erőforrásokra történő építés felderítése és kihasználási lehetőségeinek tanulmányozása a cél)
  •  a helyi kultúra és a kulturális sokszínűségből fakadó egyediség (például roma kultúra egyedisége piacképes kereslet létrehozása céljából a népművészet, kismesterségek területén) hogyan hasznosítható a jövőbeli boldoguláshoz mint pénzkereseti forrás (helyi kisebbségek társadalmi beilleszkedésének tanulmányozása a cél),
  • a család szerepének erősítése, a családi életre nevelés és a generációk közötti új típusú együttműködések gyakorlati alkalmazása hogyan segítheti az egyén (gyerekek, fiatal szülők, családok és idősek) boldogulását, ezáltal a társadalom erősítését,
  • és hogy miként hallathatja hangját egy civil szervezet úgy, hogy az eljuthasson a döntéshozókhoz, hogy valódi változásokat hozhasson olyan területen, ahol valóban szükséges a változás és az alulról jövő érdekes, jó kezdeményezések megvalósításra és támogatásra találhassanak.
  • Mindezt magyarországi, németországi és erdélyi jógyakorlatokból merítve. A látottak – hallottak alapján kívánunk új típusú, Magyarországon nem elterjedt szolgáltatásokat kigondolni, megalkotni, létrehozni, a nyilvánosság számára megmutatni. Ezen gondolatok megvalósulásához szükséges kutatási tevékenység megvalósítása. 

 

 

JÓGYAKORLATOKKAL KAPCSOLATOS BEJEGYZÉSEINK

Játékváros Egy játékvárosban minden van, ami egy igazi városban, csak kicsiben. Több mint 30 munkahelyen próbálhatod ki magad: lehetsz bankár, pincér, postás, bíró, készíthetsz ékszereket, edényeket, Read more
A Mi egy Másért Közhasznú Egyesület már tizenkét éve képezi a fiatalokat. A kortárssegítők olyan fiatalok, akik az egykorú partnerek között igyekeznek segítséget nyújtani társaiknak. Read more
A Németvárosi Olvasókör hagyományainak felélesztése című mintaprojekt eredményeit összefoglaló kiadvány Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás EFOP-1.3.1-15-2016-00001 sikerült megvalósítani a generációk egymáshoz való közeledését, a Read more
A város mindig is sokszínű volt, számos nemzetiségnek adott otthont és újrakezdési lehetőséget. A nagy múltra tekintő németvárosi olvasókör hagyományai felélesztése után kutatások indultak, hogy Read more
A PSP egyik, sok embert elérő, szórványközösségeket megmozgató magyarság-programja a Magyar Költészet Napja alkalmából a #posztoljversetazutcára címet viseli, mely a felgyorsult életet lelassító céllal a Read more
Minden Szín alatt PárHuzaOK Jógyakorlatok keresése az Igásló központban Régi mesterségek bemutatójára kitérés, mint kreatív ipar Igáslóközpont Nagyvázsony A nagyvázsonyi Igáslóközpont a település külterületén épült Read more

KOMPETENCIAFEJLESZTÉS TRÉNINGGEL KAPCSOLATOS BEJEGYZÉSEINK

A jelenlegi felgyorsult világban már mindenképp számolni kell a stressz hatásaival, ezért a mai tréningen olyan stresszkezelési technikákat tanulunk, amelyeket a kutatók a napi munkájuk Read more
Ezen kompetenciafejlesztő tréningünk során külföldi partnereink is aktívan részt vettek, ezért ez az interkulturális találkozások témájában zajlik le. INTERKULTURÁLIS TALÁLKOZÁSOK Célunk: a megfigyelési készség fejlesztése, Read more
Mivel a kutatási feladatok során hangsúly van a másokkal való együttműködésen, ezért a tréningen az együttműködést és csapatfejlesztést, ebből kifolyólag a mihamarabbi jó hangulat kialakulását Read more
Mivel a kutatási feladatok során számtalan külhoni és hazai szervezet tagjával kerülnek kapcsolatba a kutatók, nagyon fontos, hogy merjenek információkat kérni a kutatási programjukhoz. A Read more
Ritmusgyakorlat (bevezető játék) Fejlesztő hatás: Alkalmazkodó készség, ritmusfejlesztés, mozgáskoordinációs készség. Idői keretek: nincs Eszközigény: székek, melyek kör alakba vannak rendezve A játék leírása A játékosok Read more
Az asszociációs játékok lehetővé teszik, hogy a csoport minden tagját egyszerre bevonva, betűk, majd szavak segítségével, szabad asszociáción keresztül gyakoroljunk csapatépítést, lámpaláz leküzdését, kommunikációt, önbizalom Read more
Mivel a kutatási feladatok során hangsúly van a másokkal való együttműködésen, a tréning a kommunikációval és testbeszéddel foglalkozik gyakorlatokon keresztül, a szociális kompetenciákat fejlesztve. 1. Read more
Mivel a kutatási feladatok igen sokrétűek, sok a feladat, sok probléma merülhet fel, így a kompetenciafejlesztő tréning célja: VÁLASZD EL A FELADATOT A PROBLÉMÁTÓL (a Read more

DISSZEMINÁCIÓVAL KAPCSOLATOS BEJEGYZÉSEINK

Erdélyi viseletek erdélyi magyar népviselet: Sok kisebb-nagyobb népcsoport, szemre igen eltérő öltözete tartozik ide, melyeknek közös tulajdonsága a régiesség, valamint az, hogy bár néhány vonásukban Read more
Madárles és csillagvárta, Csopak A Balaton felé nyitott, fedett faépület kiváló helyszín a balatoni madárvilág és az éjszakai égbolt megfigyelésére. A Balatonon élő madárvilág megfigyelésére, Read more
Sváb kisebbségi önkormányzat, Tóvázsony A projekt az EFOP 5. prioritástengely célkitűzéseivel párhuzamban a társadalmi problémák kezelésére irányuló innovatív megoldások felkeresésével, nemzetközi szakmai program segítségével segíti Read more
A magyar néprajzban számon tartott Csíki táncok helyéről érkezett a csoport a magyarországi tanulmányútra. A csoport tagjai a Csíkpálfalvi Önkormányzat képviseletében érkezett, mely önkormányzat Csíkpálfalva Read more
Összefoglalás a projektről Előadó Dr. Danyi-Boll Anikó szakmai vezető Dr. Danyi-Boll Anikó a Fonalak és vonalak projekt szakmai vezetője volt. Előadása első részében általánosságban összefoglalta Read more